Forside Aktuelt Frivillig innsats

Frivillig innsats i Våler kommune

Oppdatert: 18.12.20

Våler kommune ønsker å komme i kontakt med frivillige som ønsker å bidra i kampen mot coronaviruset.

Ønsker du å bidra?

Arbeidet med å planlegge massevaksineringen i Våler kommune er i full gang. Det er mange oppgaver som skal løses for at dette skal gå effektivt og sømløst. Dette er ikke noe Helse og velferd kan jobbe alene med. Hele kommunen mobiliseres og vi trenger din hjelp. De av dere som har anledning til å bidra med noe, kan melde seg via disse skjemaene. Eksempel på arbeidsoppgaver kan være dirigering av parkering, utdeling av munnbind, organisering av kø, spriting av arbeidsplassene etc. Dersom du ønsker å bidra med din støtte, så setter vi pris på det.

Dette er rammene som er satt for frivillig innsats:

• Ingen frivillige skal gå inn i hus/leiligheter eller ha direkte fysisk kontakt med personer i hjemmeisolering/hjemmekarantene.
  • Frivillige har taushetsplikt
  • Frivillige skal ikke vurdere helsetilstand eler gi helsefaglige råd, spørsmål skal rettes til fastlege/legevakt
  • Alle personer i risikogrupper har et selvstendig ansvar for å vurderer hvorvidt de bør bistå i aktiviteten.

Registrer deg til annet forefallende arbeid for Våler kommune her:

REGISTRERINGSSKJEMA ANDRE FRIVILLIGE

Takk for ditt engasjement.