Forside Helse og velferd NAV Våler NAV Våler - ditt lokalkontor

NAV Våler - ditt lokalkontor

Informasjon fra NAV Våler

Publikum oppfordres til å ha digital kontakt med NAV i VÅLER

Den engelske koronavirusvarianten er påvist i Nordre Follo. Det er i denne forbindelse innført strenge smitteverntiltak i Våler kommune. Vi oppfordrer publikum til å ta kontakt med NAV i digitale kanaler.

NAV Våler under koronarestriksjoner

  • Vi oppfordrer deg til å ha dialog med din veileder via Ditt NAV på nav.no eller ringe oss på 55 55 33 33.
  • Begrens besøkene dine til NAV-kontoret med mindre det er helt nødvendig for deg.
  • Bruk munnbind dersom du besøker våre publikumsmottak.
  • Utbetaling av livsoppholdsytelser har alltid førsteprioritet hos oss.
  • I perioden frem til 31. januar vil det ikke være mulig for deg å kopiere eller skrive ut dokumenter på NAV-kontoret.
  • Tiltak i regi av NAV Våler gjennomføres for tiden digitalt.
  • Vi oppfordrer alle til å følge rådene fra helsemyndighetene. Mer informasjon finner du på nettsidene til Helsedirektoratet og Folkehelseinstituttet.

Finn svar på nav.no og snakk med oss i digitale kanaler
Du kan finne svar på mye - uten å ta kontakt med NAV-kontoret

KORONAVIRUS - HVA GJELDER I MIN SITUASJON

Du kan også ta kontakt med oss via Ditt Nav.

Når du logger deg på, finner du opplysninger om saken din, og du kan ha en skriftlig dialog med NAV. Vi har også muligheten til å ha møter med deg på video eller telefon.

DITT NAV

Du kan også søke om sosialhjelp på Nav.no

ØKONOMISK SOSIALHJELP

Ta kontakt med oss digitalt, slik at du bidrar til å hindre smittespredning. Dersom du må besøke oss, ber jeg om at du avtaler tid, viser hensyn, holder god avstand til andre og bruker munnbind. Det aller meste kan gjøres digitalt, som å søke om økonomisk sosialhjelp, registrere seg som arbeidssøker eller søke om dagpenger, oppfordrer NAV-leder Karin Johannessen i Våler

Kontaktsenteret kan nås på telefon 55 55 33 33. Her kan man spørre om alt. Kontaktsenteret kan også videreformidle spørsmål som veileder kan gi svar på via dialogen i aktivitetsplanen eller ringe bruker tilbake. Det gjøres oppmerksom på at kontaktsenteret får mange henvendelser nå og det kan være lang ventetid.

MOB: KONTAKTSENTERET NAV

Nav Våler vakttelefon

Sosialtjenestens vakttelefon kan benyttes dersom du er i behov av nødhjelp/krisehjelp. For spørsmål forøvrig henvises det til NAV kontaktsenter eller digitale tjenester på nav.no

MOB: NAV VÅLER VAKTTELEFON

NAV Våler publikumsmottaket

Ved NAV Vålers publikumsmottak kan man få generell veiledning, bestille timeavtale samt tid til å

benytte PC og skriver i mottaket.

MOB: NAV VÅLER PUBLIKUMSMOTTAKET 477 83 999
Nav logo

Vi anbefaler alle brukere å kontakte oss via våre selvbetjeningsløsninger på nav.no eller på telefon.

KONTAKT NAV: 55 55 33 33

NAVs hovedoppgave

NAV Våler sin hovedoppgave er knyttet til oppfølging av brukerne

Særlig handler oppfølgingen om:

  • avklare arbeidsevne
  • jobbmuligheter
  • jobbsøking
  • kvalifiseringsbehov

Oppfølgingen gjelder brukere som har:

NAV følger i tillegg opp brukere som står uten ytelser fra NAV.

En viktig del av oppfølgingen er

  • å gi informasjon om ledige stillinger
  • formidle kontakt mellom bedrifter og jobbsøkere

NAV Våler behandler søknader om

Kontakt

NAV Våler
55 55 33 33
Postadresse
Kjosveien 1, 1592 Våler i Østfold
Besøksadresse
Kjosveien 1, 1592 Våler i Østfold