NAV Våler - ditt lokalkontor
Informasjon fra NAV Våler
Publikum oppfordres til å ha digital kontakt med NAV i VÅLER
Den engelske koronavirusvarianten er påvist i Nordre Follo. Det er i denne forbindelse innført strenge smitteverntiltak i Våler kommune. Vi oppfordrer publikum til å ta kontakt med NAV i digitale kanaler.
NAV Våler under koronarestriksjoner
- Vi oppfordrer deg til å ha dialog med din veileder via Ditt NAV på nav.no eller ringe oss på 55 55 33 33.
- Begrens besøkene dine til NAV-kontoret med mindre det er helt nødvendig for deg.
- Bruk munnbind dersom du besøker våre publikumsmottak.
- Utbetaling av livsoppholdsytelser har alltid førsteprioritet hos oss.
- I perioden frem til 31. januar vil det ikke være mulig for deg å kopiere eller skrive ut dokumenter på NAV-kontoret.
- Tiltak i regi av NAV Våler gjennomføres for tiden digitalt.
- Vi oppfordrer alle til å følge rådene fra helsemyndighetene. Mer informasjon finner du på nettsidene til Helsedirektoratet og Folkehelseinstituttet.
Finn svar på nav.no og snakk med oss i digitale kanaler
Du kan finne svar på mye - uten å ta kontakt med NAV-kontoret
Du kan også ta kontakt med oss via Ditt Nav.
Når du logger deg på, finner du opplysninger om saken din, og du kan ha en skriftlig dialog med NAV. Vi har også muligheten til å ha møter med deg på video eller telefon.
Du kan også søke om sosialhjelp på Nav.no
Ta kontakt med oss digitalt, slik at du bidrar til å hindre smittespredning. Dersom du må besøke oss, ber jeg om at du avtaler tid, viser hensyn, holder god avstand til andre og bruker munnbind. Det aller meste kan gjøres digitalt, som å søke om økonomisk sosialhjelp, registrere seg som arbeidssøker eller søke om dagpenger, oppfordrer NAV-leder Karin Johannessen i Våler
Kontaktsenteret kan nås på telefon 55 55 33 33. Her kan man spørre om alt. Kontaktsenteret kan også videreformidle spørsmål som veileder kan gi svar på via dialogen i aktivitetsplanen eller ringe bruker tilbake. Det gjøres oppmerksom på at kontaktsenteret får mange henvendelser nå og det kan være lang ventetid.
Nav Våler vakttelefon
Sosialtjenestens vakttelefon kan benyttes dersom du er i behov av nødhjelp/krisehjelp. For spørsmål forøvrig henvises det til NAV kontaktsenter eller digitale tjenester på nav.no
NAV Våler publikumsmottaket
Ved NAV Vålers publikumsmottak kan man få generell veiledning, bestille timeavtale samt tid til å
benytte PC og skriver i mottaket.

Vi anbefaler alle brukere å kontakte oss via våre selvbetjeningsløsninger på nav.no eller på telefon.
NAVs hovedoppgave
NAV Våler sin hovedoppgave er knyttet til oppfølging av brukerne
Særlig handler oppfølgingen om:
- avklare arbeidsevne
- jobbmuligheter
- jobbsøking
- kvalifiseringsbehov
Oppfølgingen gjelder brukere som har:
NAV følger i tillegg opp brukere som står uten ytelser fra NAV.
En viktig del av oppfølgingen er
- å gi informasjon om ledige stillinger
- formidle kontakt mellom bedrifter og jobbsøkere
NAV Våler behandler søknader om