Stab HR og administrasjon
Stab HR og administrasjon har mange ulike oppgaver og forvaltningsområder i Våler kommune
Stabens viktigste ansvarsområder:
- Sak/arkiv, åpning av post og kommunens epostmottak, journalføring og arkivering, rydding av arkivmateriale til bortsettingsarkiv, innsynshenvendelser
- lønn og tariff, lokal lønnspolitikk / seniorpolitikk, lønnsforhandlinger, godtgjørelser
- lov og avtaleverk innenfor personalforvaltning
- fraværsadministrasjon (registrering og refusjoner)
- arbeidstidsordninger, turnus, rådgivning på pensjonsområdet, omstilling, endringsarbeid, permisjonsreglement
- personalsaker, HMS, arbeidspolitikk
- inkluderende arbeidsliv, attføring, opplæring og kompetanseutvikling,
- rekruttering og tilsettinger, lærlingeordningen, praksisplasser
- sentralbord
- politisk møtesekretariat
Lokalisering:
Staben er lokalisert i 1. etasje på Herredshuset.
Ledelse:
Stab HR og administrasjon har personalsjef Ann-Kristin Knudsen som leder. Send henne en epost
eller ring kommunens sentralbord

Kontaktpersoner:
Felles epostadresse for Stab HR og administrasjon er:
postmottak@valer.kommune.no
Ann Kristin Knudsen
Leder Stab HR og administrasjon
Unni Sandem
konsulent
Nina Voldengen
sentralbord/sekretær
Anne Laila Kirkeng
arkivfaglig ansvarlig
Bjørn Stian Berglund Eldor
arkivar
Rita Larsen
sekretær
Hege Kubberud
sekretær
Gry Hege Strand
sekretær
Elin S. Johansen
sekretær
Susann Toverød
arkivar/møtesekretariat